kärlek och vänskap

Är det sanning eller lögn? Saknar du mig så som jag saknar dig. Jag hade kunnat packa väskan för dig direkt! Varför låta mig lida. Om du ändå kunde känna min smärta...


På torsdag fyller jag 20 år.
På fredag är det två år sedan du lämnade mig, men aldrig psykiskt. Tänker mycket på dig min kära vän. Jag kommer aldrig i hela mitt liv glömma den veckan det hände, då du skulle komma ner tillsammans med Daniel för att fira min 18 års dag. Istället så ringer Fia dagen efter min födelsedag och säger att du är borta.. Föralltid! Vägrade till en början att tro på det, men sen slog det mig. Det är varken första april eller något olämpligt skämt för vilken idiot hade skämtat om något sånt? Det var sanning och samma sekund så flög vår telefon i golvet och jag satte mig direkt framför datorn för att boka en lång och smärtsam resa, resan till min käraste väns dödsplats..
Dofter, upplevelser, studer, röster. Det finns så mycket som får mig att tänka på dig. Ibland tror jag att jag ser dig men det är bara andra tjejer som ofta får mig att tro att det är du. Jag önskar att det vore du. Som jag skrev innan, på torsdag så fyller jag 20 och det ska VI fira älskade du. Du och jag, hand i hand genom livet, tills döden ALDRIG skiljer oss åt, det sa vi.. Jag säger det fortfarande.
Jag älskar dig fina Veroica. Förlåt att jag inte har någon möjlighet att komma till dig på fredag, men Fia kommer lägga en blomma hos dig ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback